۱۴۰۳/۰۴/۰۳
اخبار بین المللی دریایی؛

دریانوردان چینی بیشترین افزایش دستمزد را در جهان داشتند + نمودار

چین که ۱۱ درصد از کل نیرو‌های انسانی مستقر در دریا را در اختیار دارد طی سال‌های اخیر بیشترین دستمزد را به دریانوردان پرداخت کرده است.
دریانوردان چینی بیشترین افزایش دستمزد را در جهان داشتند + نمودار

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، به نقل از safety4sea؛ بر‌اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط Manning Annual Review & Forecast که توسط مؤسسه drewry منتشر شده چین در سالهای اخیر بیشترین افزایش دستمزد را بین کشورهای اصلی دریانوردی داشته است، بر این اساس چین بزرگترین منبع و دومین تأمین کننده بزرگ نیروی انسانی دریانوردی در کشتیرانی تجاری است که علاوه بر تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در صنعت دریانوردی نسبت به صدور دریانورد به سایر کشورها اقدام می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: بازار کار برای علاقمندان به رشته دریانوردی در چین همچنان قوی بوده و همزمان با رشد اقتصادی در این کشور تقاضای قوی برای نیروی انسانی ماهر دریانورد و نیروی انسانی برای کار در کارخانجات کشتی سازی باعث رقابت این کشور با سایر کشورها شده و به همین جهت افزایش بیش از حد دستمزد را در رتبه بندی جهانی به دست آورده است‌.

نرخ رشد دستمزد دریانوردان در بخش فله خشک بیش از سایر بخش‌ها به چشم می‌‍خورد که 5 درصد بیشتر از سایر سطوح دستمزدی در بخش‌های مختلف صنعت کشتیرانی است.

در پایان این گزارش آمده است: افزایش دستمزد دریانوردان توسط چین باعث شده که رتبه این کشور بین ملیّت‌ها از لحاظ دریانوردی و افزایش دستمزد متفاوت باشد‌.

ترجمه: مانا

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟