۱۴۰۳/۰۳/۲۹
اخبار بین المللی دریایی؛

حمله یمن به دو کشتی تجاری + عکس

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس روز یکشنبه از آتش سوزی در ۲ کشتی پس از حملات موشکی ناشناس در سواحل یمن در خلیج عدن خبر داد.
حمله یمن به دو کشتی تجاری + عکس

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، این سازمان انگلیسی به نقل از ناخدای یکی از کشتی‌ها اعلام کرد کشتی مورد اصابت موشک ناشناس قرار گرفت و آتش سوزی جزئی در ایستگاه پهلوگیری رخ داد و اکنون خاموش شدن آن گزارش شده است.

این سازمان افزود: همه خدمه در سلامت هستند و کشتی اکنون به سمت ایستگاه بعدی خود حرکت می‌کند.

سازمان عملیات تجارت دریایی از کشتی‌ها خواست که «با احتیاط عبور کرده و هرگونه فعالیت مشکوک در خلیج عدن را گزارش کنند».

براساس گزارش وبگاه شبکه روسیا الیوم، سازمان عملیات تجاری انگلیس پیشتر بامداد یکشنبه اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۸۰ مایل دریایی جنوب شرقی عدن در جنوب یمن دریافت کرده است. شرکت امنیتی انگلیسی آمبری اواخر روز شنبه اعلام کرد که یک کشتی باری با پرچم آنتیگوا و باربودا در ۸۳ مایل دریایی (۱۵۴ کیلومتری) جنوب شرقی عدن مورد اصابت موشک قرار گرفت.

در عین حال حادثه دومی نیز در منطقه خلیج عدن طی ساعات گذشته گزارش شد و ناخدای کشتی از هدف قرار گرفتن کشتی در مسافت ۷۰ مایل دریایی جنوب غرب عدن به واسطه حملات موشکی خبر داد.

این حملات پس از آن صورت می‌گیرد که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش این کشور سه کشتی را با موشک و پهپاد در ۲ دریای عرب و سرخ مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: ۲ عملیات دریای سرخ علیه کشتی‌های Roza و Vantage Dream صورت گرفت که شرکت‌های مالک آنها نسبت به هشدار عدم همکاری با رژیم صهیونیستی (مرحله چهارم عملیات یمن) بی‌اعتنا بودند.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟