۱۴۰۳/۰۴/۱۶
رویداد دریایی؛

حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از دومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی

اعلام حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از دومین رویداد فناوری و کارآفرینی(MTS) که در 5 و 6 شهریور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.
حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از دومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی

 

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، علی اکبر مرزبان، مدیر کل امور دریانوردان و سازمانهای تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی طی مصاحبه ای به اهمیت برگزاری رویدادهای دریایی و به خصوص دومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی(MTS) پرداخت.

مدیر کل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای دریایی گفت: در میان عناصر چهارگانه حمل و نقل(ریلی،دریایی،هوایی،زمینی) همواره دریا و حمل و نقل دریایی عامل اصلی رشد، توسعه و شکوفایی کشورهایی که به دریا های آزاد راه دارند، بوده است. بنابر تحقیقات بعمل آمده کشورهایی که به رودهای قابل کشتیرانی و دریاهای آزاد متصل می باشند، با بهره مندی از ناوگان دریایی با سرعت بسیاری نسبت به سایر کشورها مسیر رشد اقتصادی و توسعه را طی می نمایند. البته استثنائاتی نیز وجود دارند که مد نظر ما نیست. سازمان بین المللی دریانوردی هر ساله موضوع خاصی را بعنوان دغدغه بین المللی در دستور کار خودش قرار می دهد و شعار سال را تعیین و به کشورهای عضو ابلاغ می کند. از دولت های عضو آیمو درخواست می شود، برای پیشبرد اهداف و برنامه های این سازمان در سطح جهان اقدامات هماهنگی را انجام بدهند .به همین مناسبت در طول سال رویدادهای دریایی همچون گرامی داشت روز جهانی دریانورد در هفته اول تیر ماه، نیز مراسم روز جهانی دریانوردی در هفته اول مهر ماه برگزار و از دریانوردان و دریاییان نمونه تقدیر به عمل می آید. بدون شک برگزاری رویداد ها و مناسبت های دریایی چه از نوع بین المللی و چه منطقه ای و حتی ملی شکوفایی صنعت دریانوردی را به همراه خواهد داشت و موجب افزایش آگاهی برنامه ریزان،طراحان،نخبگان و فعالان اقتصادی می شود .از این رو اهمیت برگزاری دومین رویداد فناوری و کار آفرینی دریایی(MTS) که در 5 و 6 شهریور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد نیز از همین منظر قابل درک و ارزیابی است. متاسفانه سهم اطلاع رسانی فعالیت های دریایی در رسانه ها ناچیز است در همین راستا برای افزایش سطح آگاهی های عمومی ، پوشش سراسری اخبار رویدادهای دریایی در رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: در خصوص ایجاد تقویم رویداد دریایی ، ما در سازمان بنادر و دریانوردی دبیرخانه هماهنگی ارگانهای دریایی را داریم. این دبیرخانه با عضویت نهادها ، شرکت های دولتی و خصوصی به همراه تعدادی از انجمن های دریایی از سال 1387 تشکیل شده و اقدامات هماهنگی را جهت برگزاری رویدادهای دریایی انجام می دهند. در طول سال رویدادهای دریایی از جمله روز جهانی دریانورد،روز جهانی دریانوردی و همایش هماهنگی ارگانهای دریایی را با مشارکت و همکاری سایر ارگانهای دریایی برگزار نماییم که در آن و همواره از اصحاب رسانه ها جهت پوشش رسانه ای برنامه ها و رویدادهای دریایی دعوت بعمل می آید .

علی اکبر مرزبان با اعلام برگزاری همایش تمدن دریایی بیان نمود: علاوه بر این نیروی دریایی ارتش ج.ا.ایران نیز همایشی تحت عنوان " تمدن دریایی با مسیر پیشرفت " در زمستان سال 1401 در شهرستان کنارک با مشارکت ارگانهای دریایی کشور برگزار نموده و در صدد است دومین همایش تمدن دریایی مسیر پیشرفت را در اواخر آذر ماه سال جاری برگزار نماید. نمایشگاه بین المللی دریایی نیز در مهرماه سال جاری در مصلی تهران توسط بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

مدیر کل امور دریانوردان و سازمانهای تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی در پایان افزود: علاوه بر این هر ساله سازمان بنادر و دریانوردی در "هفته حمل و نقل "، مراسمی را هر سال برگزار می نماید. همچنین " روز بین المللی هیدرو گرافی" نیز هر ساله در تیر ماه گرامی داشته می شود. حسب اطلاع واصله، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته نیز در صدد است تا همایش بین المللی با موضوع اقتصاد دریایی را در آذر ماه سال جاری برگزار نماید. لذا مشاهده می شود که رویداد های دریایی و بندری متعددی در طول سال توسط نهادهای مختلف برنامه ریزی و برگزار می شود که ضروری است، همه ارگانهای دریایی ،انجمن ها و نیز فعالان بخش خصوصی در آن مشارکت فعالانه داشته باشند.در همین راستا ضروری است که برای جلوگیری از تداخل رویداد ها،تقویم رویداد های دریایی در اواخر هر سال تدوین و اعلام عمومی شود.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟