۱۴۰۳/۰۴/۰۸
اخبار شیلات؛

بخشی از زنجیره ارزش شیلات به اتحادیه تولید و تجارت آبزیان واگذار شد

سازمان شیلات ایران در قالب تفاهم‌نامه‌ای بخشی از امور تصدی‌گری مربوط به زنجیره ارزش آبزیان را به اتحادیه تولید و تجارت آبزیان واگذار کرد.
بخشی از زنجیره ارزش شیلات به اتحادیه تولید و تجارت آبزیان واگذار شد

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، سید حسین حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در جلسه امضای تفاهم‌نامه واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری به اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، گفت: شناسنامه‌دار کردن مزارع و شناسه‌دار کردن محصولات شیلاتی نیازمند مشارکت مردمی است و در این راستا تقویت تشکل‌های تولیدی در حوزه شیلات و آبزی پروری از جمله اهداف مهم سازمان، محسوب می‌شود.

وی افزود: ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی و تشکل‌های آبزی‌پروری کشور می‌تواند، همچون تشکل‌های موفق دولت ژاپن عمل کرده و بازار تولید داخل را به تعادل برساند.

وی تولید قراردادی در کشور را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: تولید قراردادی لازم است تمامی زیربخش‌های تولید، اعم از بیمه تا آموزش را تحت پوشش قرار دهد.

رئیس سازمان شیلات ایران، بر ارتقای کیفی ۶ زنجیره ارزش موجود در حوزه آبزیان تاکید کرد و گفت: ماموریت‌هایی همچون توسعه دریا محور، توسعه سواحل مکران و جزایر از تکالیف مهم سازمان شیلات ایران است که باید در کنار جذب سرمایه‌گذار، سرمایه‌های موجود در کشور را به سود تبدیل شود.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش شیلات و آبزی‌پروری در ارزآوری و امنیت غذایی، لازم است حکمرانی واقعی، در حوزه امنیت غذایی با توجه به ضرورت‌های موجود، حفظ شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مشارکت واقعی مردم در حوزه حکمرانی امنیت غذایی و تأمین غذا برای کل کشور از مباحثی است که جهش تولید را تحت تأثیر قرار داده و فضا را برای سرمایه‌گذاران، مجریان بازار و سایر افراد فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟