۱۴۰۳/۰۷/۱۴
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران:

انعقاد قرارداد شناور لایروب ۱۰۰۰ مترمکعبی موتوردار برای بندر نوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از آغاز ساخت یک فروند شناور لایروب ۱۰۰۰ مترمکعبی موتوردار برای بندر نوشهر خبر داد و گفت: قرارداد ساخت این لایروب با شرکت صنایع دریایی صدرا منعقد شد.
انعقاد قرارداد شناور لایروب ۱۰۰۰ مترمکعبی موتوردار برای بندر نوشهر

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، محمدتقی انزان پور گفت: این شناور قابلیت انجام عملیات لایروبی در همه مناطق دریای خزر را خواهد داشت و با بهره برداری از آن مشکلات ناشی از رسوب گذاری و لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بنادر نوشهر و فریدونکنار مرتفع خواهد شد.

انزان پور تصریح کرد: این لایروب با مشخصات فنی (طول ۷۰ متر، عرض۱۲/۵ متر، ارتفاع ۴/۵ متر، آبخور۳/۷ متر، سرعت ناوبری هشت گره دریایی، حجم هاپر؛ ۱۰۰۰ متر مکعب، اماکن زیست؛ ۱۲ نفر، مجهز به ۲ بیل مکانیکی و سیستم رانش، شافت و پروانه) با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی طراحی و ساخته خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران یادآور شد: این پروژه طی ۲ سال اجرایی خواهد شد و همه مراحل طراحی و ساخت شناور لایروب با بهره گیری از ظرفیت‌های بومی و اتکا به دانش فنی داخلی در شمال کشور (سایت شرکت صدرا) انجام خواهد شد.

در زمان حاضر اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به مرکزیت نوشهر با دارا بودن ۲ بندر تجاری (نوشهر - فریدونکنار ) علاوه بر فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری و نفتی ، مسئولیت حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی از رامسر غربی ترین خطه مازندران تا ساری در زمینه حفاظت و ایمنی دریانوردی، جستجو و نجات دریایی، برقراری ارتباطات دریایی، حفظ محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی دریا، ایمنی آبراه دریایی ، رعایت و اعمال کنوانسیون های بین المللی در مدیریت امور بندری و دریایی، برگزاری آزمون های تخصصی، صدور گواهینامه های شایستگی برای خدمه شناورهای تجاری و صیادی و شناسنامه های دریانوردی، ثبت و بازرسی کلیه شناورها و صدور گواهینامه های مربوطه و کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی ها و شناورها بر عهده دارد.

بندر نوشهر با قدمتی حدود ۹۰ سال و مساحت حدود ۸۸ هکتار دارای ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی، از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا و پذیرش کشتی های تجاری با ظرفیت بالغ بر شش هزار و ۵۰۰ تن در سال را دارد.

 

انتهای پیام/

منبع خبر: ایرنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟