۱۴۰۳/۰۴/۱۳
همکاری های بین المللی دریایی؛

افزودن 20 فروند کشتی جنرال کارگو به ظرفیت عملیاتی کریدور شمال جنوب

کشتیرانی ج.ا.ا و باشگاه همگرایی کریدور شمال جنوب به سرپرستی نماینده رئیس جمهور روسیه، بر سر ساخت و خرید ۲۰ فروند کشتی جنرال کارگو توافق کردند.
افزودن 20 فروند کشتی جنرال کارگو به ظرفیت عملیاتی کریدور شمال جنوب

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به دنبال گسترش روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی میان ایران و روسیه، توافقنامه‌ای میان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و باشگاه همگرایی کریدور شمال جنوب در روسیه به سرپرستی نماینده رئیس جمهور روسیه برای ساخت و خرید ۲۰ فروند کشتی جنرال کارگو به امضا رسید.

بر این اساس طرفین توافق کردند ضمن راه‌اندازی شرکت مشترک جهت خرید و ساخت شناور، نسبت به حمل کالا در کریدور ترانزیتی شمال- جنوب و شرق- غرب از مبدأ و به مقاصد تمامی بنادر روسیه اقدام نمایند.

همچنین بر اساس این توافقنامه، تأمین بار مورد نیاز از مبادی و به مقاصد مورد نظر گروه کشتیرانی و استفاده از ظرفیت‌ها و منابع طرفین در راستای انجام حمل و‌ نقل ترکیبی، خرید و ساخت کشتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ این توافقنامه که با تأکید بر توسعه عملیات حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب تدوین شده است، در حاشیه نمایشگاهی تحت عنوان «کازان فروم» که نمایشگاهی برای عرضه محصولات حلال و به‌نوعی همکاری بین کشورهای اسلامی به شمار می‌رود، به امضای مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و رمضان عبدولاتیپوف نماینده رئیس جمهور روسیه و رئیس باشگاه همگرایی کریدور شمال – جنوب رسید.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟