۱۴۰۳/۰۷/۱۴
حمل و نقل چندوجهی؛

افتتاح هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته تهران

هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور ۳۱۶ شرکت‌ بخش خصوصی و دولتی در مصلی امام خمینی تهران آغاز به کار کرد.
افتتاح هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته تهران

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، امروز دوشنبه ۲۷ آذر ماه 1402، با شعار «حمل‌ونقل هوشمند، ترانزیت و توسعه اقتصادی» با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مصلای تهران افتتاح شد.

طبق گزارش PMO، مهرداد بذرپاش در افتتاحیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته افزود: با وجود محدویت منابع و نبود امکانات وافی و کافی، امروز می‌توانیم سرمان را بالا بگیریم و از رشد ۳۳ درصدی ترانزیت از ایران خبر بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: "تسهیل عبور و مرور کالاها از مرزهای کشور" و " باز تعریف و ایجاد راه ابریشم جدید" برای فعال‌سازی نقش کریدوری ایران، از دیگر راهبردهای این وزارتخانه یکی سال گذشته بوده است.

بذرپاش همچنین با اشاره به اجرای پروژهای بزرگ و کم سابقه افتتاح قطعه همدان به سنندج و بوستان‌آباد به تبریز، از امضای قرادادهای متعدد بین‌المللی چون توافق با روسیه برای اجرای قطعه ریلی رشت به آستارا در سال میلادی جدید و توافق با آذربایجان برای اجرای پروژه ارس خبر داد.

به گفته وزیر راه وشهرسازی، اجرای هر قطعه ریلی و جاده‌ای در داخل کشور، تکمیل کننده زنجیره لجستیکی و کریدوری شرق به غرب و شمال به جنوب خواهد بود.

وی "ایجاد شرکت‌های بزرگ فورواردری" برای میزبانی و جابه‌جایی بارهای بزرگ در کشور را یکی دیگر از برنامه‌های توسعه برشمرد و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه حمل و نقل را یکی از بازهای فکری و اجرایی در وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت: همایش حمل و نقل دریایی و توسعه دریامحور در روز سه‌شنبه (فردا) با حضور بخش خصوصی حمل و نقل دریایی خبر داد که و گفت: در این همایش ۳۰ هزار توافقنامه منعقد خواهد شد و این به‌جز سرمایه گذاری هایی است که در دو سال اخیر و دولت سیزدهم انجام شده است.

هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته هم‌زمان با هفته حمل و نقل با حضور ۳۱۶ شرکت‌ بخش خصوصی و دولتی در مصلی امام خمینی تهران با شعار حمل و نقل هوشمند، ترانزیت و توسعه اقتصاد به مدت سه روز و از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه برگزار برپا خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟