۱۴۰۳/۰۷/۲۷
رییس شورای تخصصی صنعت دریایی کشور از ساماندهی صنایع دریایی فعال در بخش خصوصی خبر داد

گام اول در مسیر «اقتصاد دریامحور»

گام اول در مسیر تحقق اقتصاد دریامحور تشریح شد.
گام اول در مسیر «اقتصاد دریامحور»

رییس شورای تخصصی صنعت دریایی کشور، با اعلام زمان آغاز به کار رسمی این شورا ، ساماندهی صنایع بخش خصوصی فعال در صنعت دریایی را گام اول حرکت در مسیر تحقق اقتصاد دریا محور عنوان کرد.

دکتر حسن ضیایی، رییس شورای تخصصی صنعت دریایی کشور، در گفت و گو با «گفتمان دریا»، ضمن تشریح اهداف این شورا، گفت: این شورا همزمان با اعطای احکام مسئولان آن، در روز یکشنبه، 29 مهرماه سال جاری، در یک گردهمایی تخصصی افتتاح و فعالیت آن به طور رسمی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شورا در راستای رسالت بخش خصوصی در پیشبرد اهداف اقتصاد دریامحور با هدف استفاده از حداکثر توانمندی‌های بخش خصوصی در رشد وتوسعه صنعت، اقتصاد و اشتغال کشور تشکیل شده است، گفت: از جمله دیگر اهداف تشکیل این شورا، ساماندهی همه صنایعی است که به نوعی به صنعت دریایی کشور مربوط هستند و می‌توانند در تحقق اقتصاد دریامحور کشور موثر واقع شوند. ضمن آنکه احقاق حقوق این صنایع و دستیابی هر کدام از این صنایع به سهم خود از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کاری در حوزه صنعت دریایی، از دیگر اهداف این شورا محسوب می‌شود.

رییس شورای تخصصی صنعت دریایی کشور با اشاره به اینکه این شورا براساس یکی از رسالت‌های سازمان متخصصین ومدیران ایران که ازجمله تشکل های بخش خصوصی کشور است، تشکیل شده، افزود: یکی از رسالت‌های این سازمان، توسعه فعالیت های بخش خصوصی کشور است؛ براساس مجوزهای وزارت کشور این سازمان مجاز است با ایجاد کنسرسیوم‌ها یا شوراهای تخصصی ،عملا ساماندهی و توسعه را در بخش خصوصی کشور اجرایی کند. در حال حاضر نیز شوراهای متعددی در این سازمان وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شوراهای تخصصی در حوزه نفت، فضای مجازی، گردشگری و ... کرد.

دکتر ضیایی خاطر نشان کرد: با توجه به این رسالت، مدیران سازمان متخصصین  ومدیران ایران، بخش صنعت دریایی را هم هدف قرار داده‌اند که قرار است این هدف با فعالیت شورای تخصصی صنعت دریایی محقق شود. هدف‌گذاری‌هایی در این زمینه انجام شده است و بنا داریم از این طریق، فعالیت بخش خصوصی در حوزه صنایع دریایی را در راستای هم‌افزایی بین نهاد سیاست‌گذار و همچنین فعالان بخش خصوصی، با یکدیگر به طور منسجم، هماهنگ و هم‌راستا سازیم.

به گفته وی، قرار است در گردهمایی که به منظور افتتاح شورای تخصصی صنعت دریایی در روز یکشنبه، 29 مهرماه 1403 برگزار می‌شود، با حضور فعالان بخش خصوصی و  مدیران ارشد کشور، ضمن معرفی  وتشریح سیاست‌ها وساختارهای این شورای تخصصی، حکم تمام مسئولان شورا هم به آن‌ها ابلاغ شود تا از این پس دولت و بخش خصوصی همگام و همراستا با یکدیگر با قدرت و اراده تمام برای پیشبرد اهداف اقتصاد محور، وارد عمل شده و اقدام کنند.

دکتر ضیایی تاکید کرد: به رغم آنکه طی همه سال‌های گذشته، صنایع دریایی کشور عملا به شکل صنعتی دولتی بدون اهتمام مورد نیاز و کافی نسبت به بخش خصوصی، مورد توجه دولتمردان قرار داشته است اما ضمن سهم‌خواهی برای بخش خصوصی فعال در این زمینه، اعتقاد داریم که صنعت دریایی کشور و فعالیت‌های هر دو بخش در این زمینه نه به طور موازی که باید به عنوان مکمل و متمم یکدیگر، انجام شود. در واقع شورای تخصصی صنعت دریایی را به نوعی مکمل فعالیت‌های بخش دولتی در حوزه صنایع دریایی کشور می‌دانیم.

رییس شورای تخصصی صنعت دریایی کشور، گفت: این اطمینان وجود دارد که با شروع فعالیت‌های این شورا رویدادها و اتفاقات بهتری را در حوزه صنعت دریایی و صنایع وابسته آن شاهد خواهیم بود و اطمینان دارم بخش خصوصی کشور در حوزه صنایع دریایی می‌تواند همگام و همراستا با سازمان بنادر ودریانوری و بدنه دولت، رویدادهای موثری را در این حوزه رقم بزند و خط بطلانی بر جزیره‌ای شدن و تک‌بعدی شدن صنایع دریایی کشور باشد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟