۱۴۰۳/۰۴/۱۱

کاهش نرخ سفر های دریایی هرمزگان

استاندار هرمزگان از پروژه های پارک متانول، ساخت جایگاه سوخت،صادرات گچ از بندر خمیر به عمان و کاهش نرخ سفرهای دریایی خبرداد.
کاهش نرخ سفر های دریایی هرمزگان

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ مهدی دوستی در نشستی خبری به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر، افزود: در دهه مبارک فجر سالجاری ۱۰۸۰ پروژه با اعتبار ۳۶۴ هزار میلیارد تومانی در استان هرمزگان افتتاح و کلنگ زنی می شود که کاری بزرگ و ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه های شاخص همچون بزرگترین پارک متانول جهان در پارسیان و ایجاد قطب جدید پتروشیمی در سیریک، میناب و جاسک از مهمترین پروژه های مورد نظرمان است، اظهار کرد: فشار زیادی را برای گازرسانی در جای جای هرمزگان گذاشته ایم تا توسعه را در تمامی هرمزگان بگسترانیم و بتوانیم توسعه عدالت محوری را در دستور کار قرار دهیم.

دوستی با اشاره به اینکه باید سهم ایران را از ترانزیت بین المللی افزایش دهیم و باید تلاش کنیم جغرافیا و اقتصاد خود را رقابتی کنیم، خاطرنشان کرد: مسیر قرمز را در حمل بار از هرمزگان حذف کرده ایم و مسیرها همگی زرد و سبز شده و باید مدت زمان معطلی به حداقل ترین زمان ممکن برسد و اکنون از ۴۸ ساعت به ۳ ساعت رسیده است.

وی با بیان اینکه یک جایگاه بزرگ سوخت را در بندرشهید رجایی جانمایی کرده و درگیر کسب مجوزات لازم هستیم تا زمان را برای خروج بار کاهش دهیم، تصریح کرد: باید نقش بندرعباس را در جایگاه بین المللی حفظ کنیم و حتی توسعه دهیم و از روزمرگی باید بپرهیزیم که در همین راستا تجهیزات تخلیه و بارگیری جدیدی در بندرشهید رجایی مستقر کرده ایم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه معادن گچ قابل توجهی در هرمزگان داریم که رقیب جدی به نام عمان داریم که در حال اصلاحاتی هستیم تا بندر تخصصی گچ را در بندرخمیر ایجاد کنیم، عنوان کرد: ترمینال مکانیز غلات بزودی در بندرشهیدرجایی به بهره برداری می رسد و در بحث مخازن بخشی از فرآورده های نفتی را در مخازن بندرشهیدرجایی ذخیره و سپس حمل می کنیم که با صحبت های صورت گرفته همچنان سهم هرمزگان حفظ شد و سهم خود را از محموله فرآورده های نفتی افرایش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار هنرستان های تخصصی مثل فولاد، پالایشگاه و آبزی پروری ایجاد کردیم، ادامه داد: در بحث آموزش نیز در دولت سیزدهم ۲۶۷ پروژه و ۱۲۲۲ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داده ایم و در مجموع ساخت ۹۰۰ کلاس درس را آغاز کرده ایم که برخی پروژه های راکد و برخی پروژه ها جدید هستند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در خصوص بلیط شناورها نیز هم شهروندان و هم شناورداران حق دارند، عنوان کرد: با افزایش قیمت دلار، هزینه شناورها بالا رفته و برای حفظ کیفیت نمی توان از دستورالعمل های قانونی چشم پوشی کرد از طرفی نمی توان فشار هزینه ها را بر دوش مردم قرار داد.

دوستی ادامه داد: در این خصوص جلساتی با منطقه آزاد قشم و دستگاه هی ذی ربط نیز برگزار کرده و با کاهش سهم آن ها به طور حتم بزودی نرخ بلیط شناورها به ویژه برای قشموندان و هرمزنشینان کاهش می یابد.

 

 

درباره اخبار دریایی هرمزگان بیشتر بخوانید:

 

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟