۱۴۰۳/۰۷/۱۴

همکاری شرکتهای اینکت (Incat) و ای بی بی(ABB) برای ساخت کشتی هیبریدی-الکتریکی سبک وزن

راه حل پیشرانه هیبریدی-الکتریکی که برای Incat 148E پیش بینی شده است، شامل شارژ با استفاده از موتور دیزلی کشتی می شود که باتری کشتی را شارژ می کند. هنگامی که امکانات شارژ ساحلی در دسترس باشد، از این امکان استفاده می گردد.یکی از اهداف این پروژه، استفاده از قدرت باتری نصب شده تا 30 مگاوات ساعت است.
همکاری شرکتهای اینکت (Incat) و ای بی بی(ABB) برای ساخت کشتی هیبریدی-الکتریکی سبک وزن

 به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، سازنده معروف کشتی های کاتاماران پرسرعت، شرکت اینکت واقع در جزیره تاسمانی استرالیا  با شرکت نیروی محرکه ای بی بی برای بررسی ساخت یک کشتی الکتریکی با پیشرانه هیبریدی-الکتریکی که می تواند با استفاده از انرژی باتری به وسیله شارژ در ساحل تامین انرژی کند، همکاری کرده است.

 

این دو شرکت یک تعهد نامه مشترک امضا کرده‌اند که چارچوبی را برای ای بی بی فراهم می‌کند تا پیشرانه‌ای با انتشار گاز کربن صفر عرضه کند. به علاوه ترتیبات تجاری برای ساخت و بهره برداری از کشتی کاتاماران 148 متری و کشتی‌های مشابه آن مورد توجه قرار گرفته است.

 

اینکت و ای بی بی در جستجوی یک راهکار عملیاتی برای استفاده در کشتی ها و با هدف آلایندگی صفر ، مناسب بودن مدل Incat 148E ( یک کاتاماران رو رو مسافری را برای کار در حالت هیبریدی و همچنین سازگاری با عملکرد کامل باتری) را تایید کرده اند.

 

"همه در Incat از داشتن فرصتی برای همکاری در کنار ABB بسیار هیجان زده هستند." رابرت کلیفورد، بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره، گروه شرکت های Incat، گفت: "این همکاری ها، شرکت های پیشرو جهانی در حوزه فناوری  در جهان و سازنده کشتی های سبک وزن پیشرو در جهان را  ترکیب می کند."

 

148E که توسط Revolution Design، (دفتر طراحی شرکت اینکت) طراحی شده است، در استرالیا با کلاس DNV ساخته خواهد شد و با سرعت حداکثر 21 گره کار می کند. این سیستم دارای توزیع برق DC Grid ABB، سیستم مدیریت انرژی و توان ABB Ability™ (PEMS)، سیستم های کنترل توزیع شده 800XA، سیستم تشخیص از راه دور و دو واحد محرکه رانش Azipod است.

ای بی بی تجربه گسترده ای در ارائه راه حل های پیشرانه هیبریدی-الکتریکی دارد و موقعیت بسیار خوبی به عنوان یکپارچه کننده سیستم های باتری دریایی برای کشتی ها بوجود آورده است.

 

در وهله اول، راه حل پیشرانه هیبریدی-الکتریکی که برای Incat 148E پیش بینی شده است، شامل شارژ با استفاده از موتور دیزلی کشتی می شود که باتری کشتی را شارژ می کند. خروجی آن انعطاف پذیری را در مدیریت توان برای بهبود بهره وری سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای فراهم می کند. هنگامی که امکانات شارژ ساحلی در دسترس باشد، کشتی های برقی ساخته شده توسط اینکت از باتری ها استفاده می کنند. یکی از اهداف این پروژه، استفاده از قدرت باتری نصب شده تا 30 مگاوات ساعت است.

 

 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرات

  • Image
    سلام 1 سال پیش (1 پاسخ ) پاسخ

    سلام. متشکرم.

    مشاهده پاسخ ها ▾
    • Image
      ادمین 1 سال پیش

      خواهش می کنم.

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟