۱۴۰۳/۰۷/۱۴
با رویکرد فرود اضطراری هواپیما بر روی دریا؛

مانور جست‌وجو و نجات دریایی در مقیاس بزرگ در بوشهر برگزار می‌شود

خسروی گفت: مانور جست و جو و نجات دریایی در مقیاس بزرگ با رویکرد فرود اضطراری هواپیما بر روی دریا در بندر بوشهر برگزار می‌شود.
مانور جست‌وجو و نجات دریایی در مقیاس بزرگ در بوشهر برگزار می‌شود

 

به گزارش پایگاه خبری گفمان دریا، حجت خسروی صبح سه شنبه در نشست هماهنگی دستگاه‌های مشارکت کننده در مانور اظهار داشت: بر اساس سناریو مانور با سقوط یک فروند هواپیمای مسافری بر روی دریا عملیات جست و جو و نجات دریایی برای نجات سرنشینان هواپیما آغاز خواهد شد.

 

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: هدف از برگزاری این مانور افزایش سطح آمادگی برای تردد شناورها و همچنین آمادگی برای مقابله با حوادث مشابه در جریان حمل هوایی و دریایی مسافران است.

 

خسروی ادامه داد: در راستای اهمیت به محیط زیست دریایی بخشی از سناریو مانور نیز پاک‌سازی آلایندگی ناشی از برگزاری مانور خواهد بود.

 

وی یادآور شد: در برگزاری مانور جست و جو و نجات دریایی مقیاس بزرگ در بندر بوشهر علاوه بر اداره کل بنادر و دریانوردی دستگاه‌هایی همچون منطقه دوم دریایی سپاه، اداره کل فرودگاه‌ها، هلال احمر، دریابانی و هواشناسی استان بوشهر مشارکت دارند.

 

خسروی ادامه داد: برگزار چنین مانورهایی فرصت مطلوبی است تا با افزایش توان نیروهای مرتبط با حوادث دریایی، در شرایط موردنیاز از ظرفیت آنها بخوبی استفاده شود.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟