۱۴۰۳/۰۳/۰۱
مدیر گردشگری منطقه آزاد اروند؛

عدم برچیدن دژ نظامی مانع بهره گیری از ظرفیت گردشگری سواحل اروند شده

بابا مرادی گفت: با برچیده نشدن دژ نظامی در حاشیه شهرهای آبادان، خرمشهر و جزیره مینو، عملا دسترسی گردشگری مردم به سواحل اروند رود را از دست داده ایم.
عدم برچیدن دژ نظامی مانع بهره گیری از ظرفیت گردشگری سواحل اروند شده

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، بابا مرادی، مدیر گردشگری منطقه آزاد اروند با حضور در چهارمین نشست هم اندیشی برنامه جامع تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور با موضوع « ایجاد و توسعه زیست بوم های گردشگری ساحلی و دریایی» که به همت دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور تشکیل شده بود؛ به ظرفیت ها و مشکلات گردشگری ساحلی و دریایی مطقه آزاد اروند اشاره نمود.

بابا مرادی، در خصوص وضعیت گردشگری دریایی در این منطقه گفت: ما در منطقه اروند زیرساخت‌های بسیار خوبی را برای گردشگری دریایی داریم که به دلیل چندگانگی قوانین موجود در حوزه گردشگری متاسفانه امکان استفاده از این زیرساخت‌ها را نداریم.

وی افزود: بطور مثال در نوروز امسال یک شناور بخش خصوصی، به نام میلاد اروند فعالیت خودش را شروع کند که از سازمان بنادر و دریانوردی مجوز اولین تور دریایی را گرفته بود که پس از یک سفر رفت و برگشت دریایی، چندین سیستم نظارتی به اسکله آمدند و شناور را دو سه ماه توقیف کردند و مالک کشتی هم مدتی در بازداشت بود!

مدیر گردشگری منطقه آزاد اروند ادامه داد: متاسفانه بنا به رفتارهای سلیقه ای نمی توانیم در اروند نزدیک به پانصدهزار نفر جمعیت و نزدیک جزیره مینو و شهرهای خرمشهر و آبادان است از امکانات گردشگری دریایی استفاد کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری دریایی منطقه اروند اظهار کرد: منطقه اروند دارای زیرساخت های خوبی همچون مرزهای دریایی، هوایی، ریلی است که می توان از ظرفیت گردشگری دریایی آن استفاده نمود که متاسفانه قربانی نگاه های چندگانه ای در زمینه گردشگری دریایی شده است.

بابا مرادی در ادامه به موضوع عدم برچیدن شدن دژ نظامی در حاشیه شهرهای آبادان، خرمشهر و جزیره مینو اشاره کرد و گفت: بین ما و کشور عراق رودخانه اروند وجود دارد که آنها به راحتی دژ را برچیده اند و مردمشان از ساحل اروند استفاده می کنند و ماهیگیری دارند. ولی ما به دلیل اینکه از جنگ تحمیلی دژی را آنجا بنا کرده ایم و در اختیار سیستم های نظامی است و حاضر نیستند عقب نشینی کنند، عملا ما دسترسی مردم به سواحل این مناطق را از دست داده ایم.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری های مسئولان مربوطه، بتوانیم این مشکلات را حل کنیم و منطقه آزاد اروند را به یکی از قطب های گردشگری دریایی کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟