۱۴۰۳/۰۷/۱۴

سرمایه گذاری و رونق اقتصادی بنادر خوزستان بدون امنیت امکان پذیر نیست

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی بنادر خوزستان بدون امنیت امکان پذیر نیست و اهداف توسعه‌ای نیز محقق نخواهد شد.
سرمایه گذاری و رونق اقتصادی بنادر خوزستان بدون امنیت امکان پذیر نیست

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، بهروز آقایی در آیین صبحگاه نیروهای یگان حفاظت منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه تلاش برای تامین امنیت، نظم و ایجاد بستر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر خوزستان لازمه توسعه همه جانبه است افزود: نقش مهم یگان حفاظت در تامین امنیت، تحکیم نظم، اجرای قانون و عدالت و حفظ آرامش و سلامت نظام اجتماعی انکارناپذیر است.

وی بیان کرد: یگان حفاظت بنادر خوزستان وظیفه بسیار مهمی در حفاظت و حراست از سرمایه‌های ملی از آبراه‌های داخلی تا سواحل و بنادر استان برعهده دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به مناسبت نامگذاری ۱۳ مهر به نام روز یگان‌های حفاظت کشور ادامه داد:تخلیه و بارگیری حدود ۲۴ میلیون تن کالای اساسی فقط در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) بدون هرگونه اخلال و مشکل، بیانگر این است که نیروهای یگان حفاظت نسبت به برقراری نظم و امنیت و خدمات‌رسانی انتظامی و قضایی در حوزه های عملیات انتظامی، تحقیقات و کشف جرایم و پشتیبانی در حال فعالیت هستند.

آقایی با اشاره به تلاش‌ بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر نیروهای یگان حفاظت در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: مجموعه بنادر با  تلاش آحاد کارکنان و همراهی نیروهای یگان حفاظت توانست بدون هرگونه اختلال و با رشد عملکردی این دوران را سپری کند.

مدیرکل بنادر ودریانوردی خوزستان در تشریح اهمیت فعالیت‌ نیروهای یگان حفاظت در فرآیند عملیات تخلیه و بارگیری کالا، از آنان به عنوان بازوان عملیاتی و ضابط خاص قضایی یاد کرد و افزود: امروز یگان حفاظت بدون هرگونه مشکلی با نهایت تعهد و حداکثر دقت و سرعت موضوعات را پیگیری می‌کند.

آقایی با تاکید بر پیگیری برای رفع دغدغه‌های معیشتی و لزوم توجه بیشتر به ارتقای سطح رفاهی آنان، توانمندسازی و بالابردن دانش کارکنان در حوزه های دانشی و مهارتی را از نیازهایی برشمرد که می‌باید نیروهای یگان حفاظت متناسب با تحولات خود را با آن همسو و همراه کنند.

 مجتمع بندری امام خمینی(ره) با ۱۱ هزار هکتار راهبردی ترین و پرترافیک ترین بندر کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

مجموع ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر خوزستان ۸۵ میلیون تن در سال است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟