۱۴۰۳/۰۶/۲۶

در مزارع میگوی استان گلستان برای 2700 نفر اشتغالزایی کردیم

مصاحبه اسماعیل جباری با خبرنگار گفتمان دریا درباره عملکرد شیلات استان گلستان در حاشیه نمایشگاه بین المللی شیلات و آبزیان.
در مزارع میگوی استان گلستان برای 2700 نفر اشتغالزایی کردیم

 

 مصاحبه اختصاصی اسماعيل جباري، مدير كل شيلات استان گلستان با خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته؛ در این گفت و گو جباری به توانمدی ها و دست آورد های استان گلستان در حوزه شیلات و آبزی پروری اشاره و درباره شرکت در این رویداد اظهار داشت: در این نمایشگاه توانمندی های شیلات استان گلستان را به نمایش گذاشتیم.


وی در باب اقدامات انجام شده شیلات استان اظهار داشت: استان گلستان در اکثر زمینه های شیلاتی فعالیت موثر داشته و به دنبال توسعه این اقدامات هستیم. به عنوان مثال ۱۰ هزار هکتار پرورش میگو را در برنامه خود داریم، که در فاز اول چهار هزار هکتار آن آماده شده و در فاز دوم هم در حال آماده سازی ۶ هزار هکتار دیگر و واگذاری آن به سرمایه گذاران هستیم.

وی در ادامه گفت: برای اولین بار امسال سه هزار تن میگو صادراتی عمل آوری و برداشت کرده ایم؛ و در همین راستا برای ۲۷۰۰ نفر اشتغالزایی در مزارع میگو داشتیم. اقدام دیگری که برای اولین بار در استان انجام می شود، پرورش ماهی در قفس بوده که در حال آماده سازی قفس ها و انتقال و بچه ماهی برای پرورش در دریا هستیم.

جباری گفت: توسعه پرورش ماهیان خاویاری برنامه است که قصد داریم، در آبهای شور و شیرین آن را انجام داده و در این بخش با توجه به خشکسالی که در آب های شیرین استان داریم، سعی می کنیم سرمایه‌گذاران را به استفاده از آبهای نامتعارف تشویق کنیم.


وی افزود: به دنبال افزایش تولید، به کمک هوشمند سازی دانش بنیان، ظرفیت تولید را به دو برابر رسانده و تمام تلاش خود را خواهیم کرد، که پروژه ها به لحاظ اقتصادی برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان توجیه داشته باشد.در تفاهم نامه ای که با بانک ها داشتیم ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فارغ التحصیلان و جوانان در حوزه پرورش انواع آبزیان در نظر گرفته شده.


مدير كل شيلات استان گلستان در انتها افزود: در استان گلستان تنوع آبزی‌پروری سردابی و گرمابی گسترده است؛ در حال حاضر ۱۵ هزار تن تولید ماهی گرمابی داریم؛ پرورش میگو هایی را که از جنوب کشور به این استان انتقال دادیم، در زمین های شور و لم‌یزرع راه اندازی کرده ایم. اینها توانمندی‌هایی که استان گلستان می تواند از آن بهره وری بیشتری داشته باشد.

 

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟