۱۴۰۳/۰۲/۲۹
در جریان بررسی ماده 61 برنامه هفتم توسعه در مجلس؛

تشکیل شورای عالی دریایی کشور در مجلس رای نیاورد

مجلس بند الف ماده 61 لایحه برنامه هفتم توسعه، که مربوط به تشکیل شورای عالی دریایی کشور بود، را حذف کرد.
تشکیل شورای عالی دریایی کشور در مجلس رای نیاورد

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، امروز دوشنبه 24 مهر ماه 1402 در جریان رسیدگی به گزارشات کمیسیون تلفیق و مفاد لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الف ماده 61 لایحه، که مربوط به تشکیل «شورای عالی دریایی کشور» بود، به پیشنهاد حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر از برنامه حذف شد.

پیشنهاد تشکیل این شورا به بهانه سیاستگذاری و مدیریت یکپارچه «اقتصاد دریا» از سوی وزارت راه و شهرسازی مطرح شده بود، و قصد ادغام شورای عالی صنایع دریایی کشور به دبیری وزارت صمت و شورای عالی اقیانوس شناسی در شورای عالی دریایی کشور و ایجاد دبیرخانه ای جدید در وزارت راه وجود داشت.

در بیست و چهارمین جلسه علنی مجلس برای رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه، بند های دیگری که مربوط به توسعه دریایی بود تصویب شد، که به شرح ذیل می باشد:

ماده ۶۰ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ دستگاه‌های مختلف را به انجام اقداماتی جهت هدایت جمعیت و فعالیت‌های آب‌بر و صادرات‌گرا به قلمروهای مستعد جنوب کشور موظف کردند.

بند ب ماده ۶۱ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ وزارت اقتصاد را مکلف کردند تا نسبت به شبانه روزی کردن فعالیت گمرکات در مرزهای زمینی و بنادر بزرگ و پرتردد کشور اقدام کند.

بند پ ماده ۶۱ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردند تا نسبت به رقابتی کردن نظام تعرفه‌گذاری خدمات بندری در مقایسه با بنادر منطقه اقدام کند.

 مجموعه خبری گفتمان دریا، امیدوار است این اقدامات در سایه همبستگی و هماهنگی ارگانهای دریایی کشور، منجر به توسعه همه جانبه دریایی گردد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟