۱۴۰۳/۰۷/۰۷
همایش سالروز ملی صنعت و معدن؛

تاکید دوباره رئیس جمهور به وزارت صمت در افزایش سهم اقتصاد دریا

ریاست دولت سیزدهم با نامطلوب خواندن سهم 4 درصدی اقتصاد دریا در تولید ناخالص داخلی به همکاری صنعتگران،تجار و بازرگانان در این زمینه اشاره نمود.
تاکید دوباره رئیس جمهور به وزارت صمت در افزایش سهم اقتصاد دریا

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، امروز، مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، با حضور رئیس جمهور، وزیر صمت و فعالین حوزه های صنعتی و معدنی برگزار شد.

سید ابراهیم رئیسی در همایش بزرگداشت بیست و هفتمین سالروز ملی صنعت و معدن، با تبریک روز ملی صنعت و معدن به صنعتگران، معدن‌کاران، اصناف، تجار و بازرگانان اظهار داشت: روز ملی صنعت و معدن نماد توجه خاص به صنعت، معدن، تجارت و بازرگانی در کشور از سوی مسئولان، دست‌اندرکاران، پژوهشگران و محققان است‌ اما پرداختن به این موضوع باید در همه ایام سال مورد توجه باشد. 

وی بار دیگر برافزایش سهم اقتصاد دریامحور در تولید ناخالص داخلی کشور تاکید و افزود: برخی از کشورها در حالی که کمتر از کشور ما ساحل دارند ولی تا ۵۰ درصد از اقتصاد خود را از طریق دریا تامین می‌کنند. تامین منافع کشور از ظرفیت سواحل طولانی موجود می‌تواند با همکاری صنعتگران، تجار و بازرگانان تقویت شود.

رئیس جمهور، سابقا نیز در حکم انتصاب وزیر جدید صمت بر «توسعه صنایع دریایی با تاکید بر فعال سازی صندوق صنایع دریایی» تاکید نموده بود.

ریاست دولت سیزدهم موضوع تامین مالی را از مسائل مهم صنایع عنوان و گفت: من به وزیر صنعت و دوستان در دولت تاکید کردم که تامین و گردش مالی برای صنعتکار یک ضرورت است.صنعتگر خودش محصول و درآمد دارد اما باید تامین مالی به نحوی صورت بگیرد که احساس کمبود نکند و احساس کند دستش باز است و می‌تواند قدرت مانور داشته باشد و مواد اولیه و ماشین‌آلات تهیه کند و در این ارتباط کار اساسی ارائه کند.

در بیست و هفتمین سالروز ملی صنعت و معدن مسئولانی از سه قوه حضور داشته، و عباس علی آبادی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان برخی تشکل‌ها و مدیرانی از بنگاه‌های صنعتی و معدنی نیز سخنرانی نمودند.

در این همایش از واحدهای صنعتی و معدنی منتخب ملی در حضور سید ابراهیم رئیسی قدردانی شد، که شامل ۵۸ واحد نمونه، ۳ خوشه صنعتی، ۲ کارآفرین و ۲ شهرک صنعتی منتخب است.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟