۱۴۰۳/۰۴/۱۰
کشتی سازی؛

بهره برداری از آمبولانس دریایی ساخت ایزوایکو

اولین شناور آمبولانس دریایی تولید شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، با حضور معاون وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.
بهره برداری از آمبولانس دریایی ساخت ایزوایکو

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو، با حضور معاون وزیر بهداشت و دستور سرپرست ریاست جمهوری اولین شناور تولید داخلی آمبولانس دریایی تماماً آلومینیومی در هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

در آیین افتتاح ۶۷۴ پروژه بهداشت و درمان در کشور دکتر محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به صورت ویئو کنفرانسی به طور همزمان دستور افتتاح ۲۷ پروژه بهداشت و درمان در استان هرمزگان را صادر کرد که یکی از پروژه‌های مهم بهداشتی درمانی استان، بهره‌برداری از اولین شناور آمبولانس دریایی ساخته شده توسط ایزوایکو بود.

در مراسم بهره برداری از این شناور، دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت و آموزش پزشکی با اشاره به پهناوری گستره آبی استان هرمزگان و داشتن۱۴ جزیره گفت: یکی از نیازهای اساسی استان برخورداری از آمبولانس دریایی به منظور توسعه خدمات و عدالت در خدمت است و راه‌اندازی آن گامی موثر برای ارتقاء خدمات اورژانس است.

فرشیدی افزود: ارزش ریالی این شناور ۷۵۰ میلیارد ریال و مسیر تردد این شناور جزیره ابوموسی به بندرعباس است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، با بیان اینکه این شناور دارای ۴ تخت بیمار با امکانات ویژه است و ظرفیت انتقال ۱۲ بیمار سرپایی را دارد، عنوان کرد: این آمبولانس دریایی مجهز به تجهیزات پزشکی پیشرفته احیای قلبی و ریوی است.

در ادامه این مراسم همچنین مهندس محسن علیزاده مدیر گروه طراحی، ساخت و تعمیرات شناورهای متوسط شرکت ایزوایکو با بیان اینکه از ابتدای دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی این پروژه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت ایزوایکو شروع به ساخت شد و با اعتماد به صنعت داخلی مقرر شد یک دستگاه شناور آمبولانس آلومینیومی که بتواند ظرفیت ۱۶ بیمار همزمان را داشته باشد و خدمات رسانی به جزایر خلیج فارس داشته باشد در داخل کشور ساخته شود.

ارزآوری ۲میلیون دلاری با ساخت آمبولانس دریایی داخلی

وی افزود: داخلی سازی این کشتی باعث شد حدود ۲ میلیون دلار ارزآوری داشته باشد چراکه مشابه این شناور در خارج از کشور بیش از ۳ میلیون دلار هزینه خواهد داشت اما در داخل کشور همین شناور با حدود ۱.۵ میلیون دلار ساخته شده است.

علیزاده خاطرنشان کرد: اعتماد به ایزوایکو باعث اثبات داخلی سازی این صنعت شد و امادگی داریم در بخش های دیگر ، استانهای دیگر و شرکت های دیگر این خدمات را ارائه دهیم.

همچنین غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه سفارش ساخت این شناور از زمان ریاست فرشیدی شروع و اکنون به دست وی در مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت افتتاح می شود، گفت: این شناور ساخت کشور ایران است که با همکاری شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران( ایزوایکو) در طی مدت ۳ سال ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه بهره برداری از این آمبولانس دریایی گامی مهم در توسعه خدمات اورژانس است یادآور شد: در دولت مردمی سیزدهم اورژانس هوایی غرب کشور در بستک و اولین هواپیمای بال ثابت اورژانس در این استان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟