۱۴۰۳/۰۲/۲۹
شناور سازی؛

اولین شناور ایربوت کشور ساخته شد

نخستین شناور ایربوت داخلی با قابلیت جستجو و نجات دریایی به ویژه در مناطق کم عمق و باتلاقی و امدادرسانی در بروز آبگرفتگی در یارد شرکت اروندان ساخته شد.
اولین شناور ایربوت کشور ساخته شد

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، محمد نظری سرپرست معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: به دنبال اتمام مراحل ساخت شناور مذکور ٢۵ مردادماه فرآیند به‌آب اندازی و انجام آزمایش‌های اولیه با موفقیت صورت پذیرفت.

محمد نظری افزود: این شناور با طولی در حدود ۷ متر، موتوری با توان ۵۷۰ اسب بخار و با ظرفیت حمل ۵ سرنشین به همراه دو برانکارد، به همت شرکت هورسان دریا فن و با اتکا بر توان نیروی‌های متخصص، مطابق با استاندارد‌های بین المللی طراحی و اجرایی گردید.

وی ادامه داد:  با اجرای این طرح علاوه بر افزایش توان عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی در انجام وظیفه حاکمیتی جستجو و نجات دریایی به ویژه در مناطق کم عمق و باتلاقی، امکان امدادرسانی در مواقع بروز آبگرفتگی مناطق شهری فراهم می‌آید

گفتنی است در خلال انجام این پروژه و در اثر حمایت مستمر از تلاش دست اندرکاران، زمینه برای رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان و نیروهای انسانی خلاق به عنوان سرمایه‌های ارزشمند و اصلی این آب و خاک مهیا شد .

 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟