۱۴۰۳/۰۶/۱۸
ورزش آبی؛

افتخار آفرینی تیم سیلینگ نیروی دریایی ارتش ایران در چین

تیم سیلینگ (بادبانی) نیروی دریایی ارتش در اولین حضور خود در کلاس کیل‌بوت ۵ نفره Fareast 28R مسابقات بین‌المللی navy cup 2024 موفق به کسب مقام پنجم شد.
افتخار آفرینی تیم سیلینگ نیروی دریایی ارتش ایران در چین

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، تیم سیلینگ (بادبانی) نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور  در مسابقات بین‌المللی navy cup 2024 که در شهر دالیان کشور چین برگزار شد، توانمندی و مهارت خود را به نمایش گذاشت و موفق به خلق شگفتی گردید. این حضور برجسته، نخستین بار در تاریخ سیلینگ ایران بود که تیمی از کشورمان در کلاس کیل‌بوت ۵ نفره Fareast 28R به رقابت پرداخت و توانست جایگاه قابل توجهی را به دست آورد.

این رقابت‌ها که از ۱۸ تا ۲۵ جولای ۲۰۲۴ برگزار شد، ۱۵ تیم از ۱۱ کشور جهان از جمله چین، برزیل، روسیه، ایتالیا، شیلی، پاکستان، سریلانکا و دیگر کشورها را گرد هم آورد. در میان این تیم‌های قدرتمند، نماینده کشورمان به رغم مشکلات و محدودیت‌ها، با عملکرد درخشانی توانست در مرکز توجهات قرار گیرد. یکی از مهم‌ترین چالش‌های تیم ایران، نبود کلاس‌های قایق کیل‌بوت در داخل کشور و همچنین عدم انجام تمرینات تخصصی برای این نوع قایق‌ها بود، اما تیم سیلینگ نیروی دریایی با تکیه بر عزم و اراده‌ای مثال‌زدنی توانست در این مسابقات موفقیت چشمگیری را کسب کند.

مسابقات navy cup 2024 با رقابت‌های فشرده و هیجان‌انگیزی همراه بود. در پایان این رقابت‌ها، تیم چین به عنوان میزبان مسابقات، مقام اول را از آن خود کرد و تیم‌های روسیه و ایتالیا به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند. اما شگفتی بزرگ این مسابقات، تیم سیلینگ نیروی دریایی ارتش ایران بود که با پشت سر گذاشتن تیم‌های معتبر و صاحب‌نامی همچون برزیل، پاکستان، سریلانکا و سایر رقبا، توانست عنوان پنجم را کسب کند و نام خود را به عنوان شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات ثبت نماید.

این موفقیت بزرگ برای تیم ایران در حالی به دست آمد که شرایط و امکانات داخلی برای تمرین و آماده‌سازی در این سطح بسیار محدود بوده و تیم با تلاش و پشتکار خود توانست در سطح جهانی بدرخشد. حضور در این مسابقات و کسب این موفقیت ارزشمند، نشان از توانمندی و پتانسیل بالای تیم سیلینگ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد و امید می‌رود که با حمایت‌های بیشتر و فراهم آوردن امکانات لازم، شاهد موفقیت‌های بیشتر این تیم در رقابت‌های بین‌المللی آینده باشیم.

منبع: ایران سیلینگ

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

آخرین اخبار
نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟