۱۴۰۳/۰۳/۰۱

راه اندازی خط کشتیرانی بوشهر به جبل علی امارات با تخفیف های ویژه

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با هدف رونق فعالیت‌ های اقتصادی و تجاری، از راه اندازی خط کشتیرانی بوشهر به جبل علی امارات، با تخفیف‌های ویژه خبر داد
راه اندازی خط کشتیرانی بوشهر به جبل علی امارات با تخفیف های ویژه

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ و به نقل از ایرنا، محمد شکیبی نسب افزود: در این زمینه با یک خط کشتیرانی مذاکره‌ شده که تمهیدات لازم برای ارائه تخفیف ویژه برای خدمات رسانی در این مسیر انجام شود.

وی بیان کرد: این مهم بدون تردید منجر به افزایش صادرات و رونق اقتصادی در بندر بوشهر است که تحقق آن نیازمند حمایت تاجران و بازرگانان استان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: تجار و بازرگانانی که محموله‌های خود را از سایر بنادر صادرات می‌کنند در صورت همکاری برای صادرات با استفاده از ظرفیت بندر بوشهر می‎‌توانند نویدبخش رونقی دوچندان به فعالیت‌های استان بدهند.

شکیبی نسب ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال نیز عمده کالاهای استان بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله کویت، قطر و امارات صادر شده است که قطر و امارات بیشترین سهم را از صادرات استان بوشهر به خود اختصاص دادند.

وی اظهارداشت: با راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر- جبل علی (امارات متحده عربی) بدون تردید صادرات استان بوشهر به قطر در روند افزایشی خود در چند سال اخیر شاهد تحولی دوچندان خواهد بود.

شکیبی نسب افزود: برای راه‌اندازی پایانه بین المللی مسافر در بخش دریایی آن ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و پیش بینی شده در دهه فجر امسال بهره‌برداری شود.

وی گفت: سالن پایانه بین المللی مسافربری نیز تعمیر اساسی آن در ۲ فاز تعریف شد که فاز نخست پیش از آغاز جام جهانی آماده شد ولی کشور قطر به دلیل کمبود فضای هتلینگ از پذیرش کشتی های مسافربری اجتناب کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: پیش بینی شده فاز دوم پروژه پایانه بین المللی نیز تا شهریور ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد تا در زمینه سفرها و گردشگری دریایی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

درباره اخبار کشتیرانی بیشتر بخوانید:

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟